Pages

Tuesday 22 March 2016

Boboiboy The Movie 2016


Sudah menonton Boboiboy The Movie ? Saya dan anak-anak menonton pada hari ahad minggu pertama cuti sekolah .Beli tiket dalam talian GSC . Ini pertama kali juga saya menonton di GSC IOI City Mall Putrajaya . Dari rumah saya mengambil masa hanya 10 minit sahaja .Tetapi kami pergi awal memandangkan musim cuti sekolah dah hari ahad pula .

Bila sampai di panggung GSC memang ramai sangat tengah beratur . Saya pun sama-sama beratur , dan tak tahu apa motif saya beratur di barisan yang panjang . Hehehe.....
Kemudian saya bertanya seorang gadis Cina , dia kata dia nak membeli tiket . Ohh ok , saya dah ada tiket , baru tahu barisan yang panjang ini rupanya tengah membeli tiket . 

Anak-anak saya pula kata  ''mama, kita tunggu hall buka .Boboiboy belum buka lagi gatenya ''.Macam nak naik kapal terbang pula kena tunggu buka Gate .
3-4 tahun yang lepas kalau tiket dibeli atas talian kita tidak perlu lagi beratur untuk masuk ke Hall tetapi sekarang orang yang mempunyai tiket tidak perlu beratur , yang membeli atas talian yang perlu beratur.



Sebelum masuk ke panggung saya kononnya nak lah bergambar dengan poster Boboiboy . Sekali punya ramai manusia poster apa pun tak kelihatan .Kecewa juga , tapi janji boleh menonton .
Keseluruhan movie memang terbaik. Karakter-karakter pun memang terbaik Kikita , Klamkabut, Borara ,banyak lagilah nama yang boleh buat kita gelihati . Saya sebenarnya susah nak memahami cerita ini sebab saya memang jarang menonton .Anak-anak lelaki saya saja yang memang layan cerita ini .Dalam panggung saya sedikit mengantuk , rasa nak terlelap. Hehehe ...Tetapi ada juga slot-slot yang saya ketawa besar tapi anak-anak dalam panggung tak ketawa pun . Contohnya mencadat sotong dan keluarnya lagi Cinta Kenangan Silam , saya memang dah terbahak-bahak dengan ibubapa dalam panggung . Lagu penuh dengan kenangan zaman remaja ....




Bila dah habis cerita kumpulan Boboiboy team masuk kedalam panggung .Jadinya dapatlah anak-anak saya bergambar bersama karakter. Kami juga menynyikan lagu Untuk Boboiboy sempena ulangyahun yang ketiga . Sampai kehari hari anak-anak saya masih bercerita cerita Boboiboy dan hari-hari melukis karakter didalam movie ini .
Tahniah kepada team Boboiboy The Movie .

1 comment:

  1. Memang time cuti sekolah aritu, panggung full house sokmo yek, citer Boboiboy ni. :)

    ReplyDelete